Khao Lak Hotel Fanari

Vi er nu faldet godt til her på Hotel Fanari som ligger i Ban Bang Niang det er den nordlige del af Khao Lak ....

Ja jeg ved sgu ikke om det hedder Khao Lak her oppe men det ikke så langt fra markedet

(Ban Bang Niang marked mandag-torsdag-lørdag) der samler tusindvis af mennesker de tre gange om ugen, men for folk der har været på marked i Thailand så er der ikke noget nyt her..... det er stort set det samme alle steder...... god stemning er der her.... og masser af muligheder for at spise og drikke,

Hotellet vi bor på bliver brugt af Apollo Rejser, et Tysk og et Finsk bureau, så der er masser af europæere, det er der faktisk overalt i Khao Lak..... og mest den ældre type... men der meget hyggeligt.

Der er jo selvfølgelig alle de der sjove mennesker på sådan et hotel, dem der tror at fordi de sad på den stol den første gang de var nede og spise morgenmad.... så er det deres plads.... fuldstændig som ved poolen..... op før fanden får sko og lægge håndklæder for at spærre en liggestol selvom man først skal bruge den til middag eller slet ikke......  det er sku da mærkeligt,,, eller dem der går forbi skiltet hvor der står at man ikke må tage mad med ud fra morgenbuffeten.... slæber afsted med hænderne fyldte af bananer.... brød og kager.... man har sgu lyst til sige noget.... det er sgu simpelthen bare for meget og småligt....

men jeg må sige der står Tyskere på de fleste af de unoder

Vi har som sædvanlig været ude at køre på scooter vi startede med at leje en for 3 dage for 750 bath det er knap

150 kr og vi var lidt rundt og kigge på omgivelserne her i Khao Lak... vi kørte blandt andet ned til det sted vi startede med at bo det ca. 5 km her fra hvor vi bor nu.... og der ligger vores favorit butik Nang Thong supermarket

der har de tingene...... billig øl og vand og frisk frugt og brød.....

Og så havde vi fået lidt inside information om et sted med havskildpadder som lå lidt længere syd på mod Phuket

Royal Thai Navy Third Fleet Sea Turtle Nursery - Phang-nga

Det tog lidt tid at finde det... for jeg havde misforstået noget så de første par gange kørte vi ikke langt nok... men vi fandt det og det er ret spændende og kan godt anbefales et besøg....

det ligger som navnet antyder på et militært område

Det koster ikke noget men man kan selvfølgelig købe mad

til skildpadderne og også give penge til arbejdet.

Man skal blot huske pas for at få lov til at komme ind.

Man kører igennem en stor indgang hvor der står soldater på vagt.

Har indsat et billede af indgangen men turde ikke filme vagterne.

Og så har vi været ude ved et vandfald ja faktisk to vandfald... det første vandfald var der 5 niveauer på

og det andet var der kun et.... og vi kom til 1. på begge to HA HA

NÅ Ja fordi man KAN kravle helt op ad nogle snørklede stier er det jo ikke ensbetydende med at man skal !!

Og så har vi været oppe nord på ved noget der hedder

Coral & seashell beach

Og du kan se en video her, som der er en anden der har lavet.

Det ser ud som om at det er et kæmpe koralrev der er smadret og du går rundt på tronsvis af knuste koraler

jeg ved ikke om det er endnu et resultat fra sunamien det kunne god tænkes.....

det ligger ude på en odde ud i vandet

SE HER HVOR DET LIGGER

Spisesteder her i Bang Niang er der masser af og de ligger på rad og række fra hvor vi bor ved stranden og hele vejen op til hovedvejen, vi var oppe og spise på Ben´s Restaurant den anden dag og det var super mad og flinke folk, men da vi sad og spiste fik nabobordet en PIZZA og den så fandeme godt ud så Karen sagde at det skulle vi prøve en dag.....

Og som sagt så gjort.. igår tog vi der op kun for PIZZA.

Det var sent så der var kun to andre kunder end os så det var til at overse for kokken.

Da damen kom ned med Pizza´en sagde hun noget med PIZZA FOR YOU...... og det opfangede Karen som det var Pizza med SeeFood så hun sagde det må være de andre der sidder der ovre, så damen gik der over med den...... MEEEN den havde de skam ikke bestilt så den går ud igen..... så kommer kokken og spørger om vi ikke har bestilt PIZZA.....

Joohh siger Karen... men ikke SeeFood...... SeeFood... NO SeeFood siger Kokken

NO SeeFood...... Nåeee det var ikke SeeFood...

Jamen så er det vores Pizza

Kokken Ben tog sig til hovedet...

ohhh.... I CANT BELIVE... I HAVE TO CUSTORMER AND I MAKE WRONG FOOD.... SEEFOOD PIZZA

Ohhh I CANT BELIVE

Og så skreg alle af grin.

Hun havde ret DEN VAR SUPER så begge tallerkener var som slikket

En aften på Fanari Restaurant

hvor vi hyggede rigtigt med personalet, de har fra første dag været rigtig søde og hjælpsomme..... jeg ved godt at det er sådan de tjener deres penge.... men der er noget mere personligt der kommer frem når du viser dem dine familiebilleder og andre feriefoto fra gamle dage... og snakker sådan mere personligt med dem... det er ærligt... ja det er faktisk lige ordet.... de er sgu ærlige og søde, de har også familie, søskende far og mor og venner.... Men de har et job hvor de skal hjælpsomme og venlige og smilende...

Men en hel del har sgu også nogle kraftige ar på sjælen efter den skide Sunami i 2004

der var rigtig mange der mistede familie og venner hus og hjem... men de smiler stadig og er positive...

Men du kan jo spørge lidt ind til det... næste gang du kommer her forbi.

Og jeg vil nok sige.... HVIS jeg skulle stå op og servicere de halvfede Tysker, Finnere og Svenskere så tror jeg nok mit smil hurtigt lagde sig.... for de er sgu da for "selvfede" tror jeg det hedder...

NÅ nok om det

Vi lavede lidt sjov med personalet idag...... vi har jo fået nogle Irske Kaffer her på hotellet... tro mig.... det er snart sådan at når man kommer til morgenmaden så spørger de om man skal have Irsk Kaffe..... HA HA nej nej men det er sgu tæt på....... meeen der er jo ikke.... indtil nu...  noget der kan måle sig med den Irske Kaffe vi fik i Aonang..... så jeg måtte hente den video frem og vise dem hvordan man laver en "rigtig" Irsk Kaffe.....

Okay.......det ville bartenderen så ikke have hængene på sig at det han lavede ikke var rigtig.....

så værsgo.... her hans version