Kho Koh Kao

en Ø

Efter 4 gode dage på Golden Place med kun lidt ondt i maven, skulle vi videre til

The Tacola Resort & Spa....

bare navnet kan jo få en til at glæde sig..... helt vildt

så ved 8-9 tiden gik vi ned for at spise den udsøgte morgen mad

som der er her. Vi havde pakket inden vi gik ned for at spise...

så vi bare kunne skride når vi var færdige..... med maden

Vi havde snakket lidt med ham bestyren om det næste hotel.....

men han sagde bare "no comment"  det ville han ikke sgu ikke udtale sig om,

og så snakkede vi om han skulle skaffe en taxi

han ville have 800 bath men jeg synes det lød af meget, så vi sagde vi havde så god tid og at vi ville gå op på hovedgaden og handle lidt og finde en vogn deroppe... og som sagt så gjort......

men 50 m længere henne af vejen sad der en taximand og ventede han skulle bare have 600 bath

det lød meget bedre så ham tog vi.....

afsted til Kho Koh Khao...

det var bare 35-40 min. kørsel så landede vi i en lille havn, hvor der var en lille bilfærge og en masse andre små både der sejlede folk frem og tilbage.... det kostede 40 bath over til øen og kun 20 bath tilbage noget med

tidspunktet at gøre.

Da vi kommer over på øen kan vi se at der kun 800 m til hotellet så vi går lidt hen ad vejen til en lille butik der ejes af en dame med en lille hund og et lille barn og der kan man få en kold øl og noget vand så det får vi, vi snakker lidt om at vi ikke kan gå så langt i den varme med kufferterne så jeg spøger den søde dame hvor meget hun skal have for at køre os til Tacola... 100 bath siger hun...... det er sgu iorden,

hun kalder på sin hund og sin datter og så pakker hun Tuk-Tuk´en der var ikke meget plads men det var hyggeligt.

Da vi når hen til Tacola Resort og Spa kigger vi på hinanden.... hvad fanden er det for et spøgelses-hotel der er jo ikke et øje..... Henrik og Dorthe sagde godt nok der var meget stille... på Kho Koh Kao...

meeeeeen.... her sker der intet det er uhyggeligt stille...

Nå... der sidder da en dame i receptionen..... jeg siger goddag.... og spørger om vi er de eneste gæster på hotellet.... hun siger nej nej.... der er også et Kinesisk rejseselskab..............................JA  JA godt så....... det var sgu lige hvad der manglede... du store kineser...

Hun starter så med at sige at jeg må være.... Tom Jensen..... Øhh Ja..... jeg er jo den eneste der har bestilt Altså lige bortset fra.... kineserne.... Så ja det er mig så siger hun at hun vil starte med at opgradere os til en PoolVilla som er det bedste de har, jeg havde bare bestilt en SpaVilla----Så det må man sige....

Det var meget flot og kæmpe stort med indendørs spabad TV-stue, udendørs pool og en høj kæmpe-seng... så når man sad på kanten kunne man ikke røre jorden, der kunne man ikke sætte en finger på noget.... det skulle lige være den sjove frø der boede på badeværelset.      men men men

Hjernen kørte allerede på højtryk for at finde ud af hvordan vi kom væk herfra igen uden det kostede, efter vi havde gået en tur for ligesom at se omgivelserne...Et er at der ikke er nogen mennesker det kan der være mange grunde til... og det kan også være rigtig hyggeligt... det har vi prøvet på Koh Chang......

Men det var indlysende da vi kom rundt hvorfor der ikke var nogen her..... det var så misligholdt alle stier var helt mørkebrune istedet for det hvide beton... man skulle tro der ikke var gjort noget siden Sunamien det var forfærdeligt alt manglede maling poolen var der alger i poolbaren havde ikke været åben i flere år.... men stranden var meget fin og næsten uberørt... man havde den helt for sig selv.. rigtig fin endda..... men men men.. det kunne være helt fint til sådan en kærlighedsferie... men i vores alder..... Ha Ha... så er 1 dag også nok... HA HA.

Her kunne vi altså ikke være... så jeg skrev til Agoda kl. ca 14.00 og forklarede problemet sendte nogle billeder med så de selv kunne se det. Og der kom så et svar ved 20-21 tiden om at det var ikke var det kontor hos Agoda... jeg skulle klage til men de sendte så en mailadresse jeg skulle bruge....

så det gør jeg og kl 8.00 næste morgen var der besked.... Bare tjek ud i skal kun betale for den ene nat.

Gud det var befriende... Vi skulle bare gå op i receptionen og sige hvorfor vi gerne vil tjekke ud, og det gjorde jeg så... de var meget forstående og sagde de var igang med "renovate" og håbede vi kom tilbage .... ØHHH  NOT...men så har vi været på Koh Kho Kao, tror nu nok der er andre hoteller på øen der er ok.

Så imens jeg gik i receptionen.... kiggede Karen efter et nyt hotel til os.... og sandelig om ikke hun kunne finde et værelse på det samme hotel som vi i forvejen havde booket på.... efter dette... så det var jo fedt ... og det sidste værelse... hvis  DET  altså er godt...!!!      Det må tiden vise.

Men dette.... Det var en oplevelse må vi sige... men sådan er det at tage på egen hånd nogle gange lyver billederne rigtig meget.... fordi det så jo rigtigt flot ud på nettet... derfor er det vigtigt at lave sit hjemmearbejde godt og grundigt, tjekke årstal på hotellet hvornår det er renoveret og ikke mindst hvad folk siger om det..........

prøv selv linket, det ser sgu godt ud The Tacola Resort & Spa....

Men vi tog lige morgenmaden med..... inden vi skred... det skulle vi jo betale for alligevel.... ikke den store oplevelse..... Forøvrigt så aftenen før der sad de Kinesere med medbragt øl og mad i restauranten.....

så man må sige... så er det også svært at tjene penge så man kan få det til at give overskud.

Men efter morgenmaden så var det 100 bath og så til båden og over igen,  der var så ca 20 min ned til vores næste og sidste hotel hvor vi skal være nu i 11 dage i stedet for 7.... og det ser meget lækkert ud...

Der er lige nogle billeder at dette skodhotel