Turen til Khao Lak

Flyveturen til Phuket

Så er det afsted igen... ud til lufthavnen i Siem Reap og tilbage til Bangkok og derfra videre til Phuket lufthavn og så ind i en Taxi og til Golden Place i Khao Lak....... Meen men men

Jeg har jo bestilt flybilletterne meget snært på hinanden.., så vi ikke skulle vente for længe i lufthavnen....

og jeg ved det jo godt... jeg skal altid sørge for at Karen ikke får de helt rigtige tider når det er så snært....

fordi så kommer der stress på,,. hun havde på en eller anden måde fundet ud af hvad tid vi skulle med det næste fly.. eller jeg i kådhed havde sagt det...

Så da vi landede i Bangkok ..... og skulle videre..... OM KUN EN TIME...... ha ha ha ......

Så begyndte Karen at køre i "stress-mode" fordi der er kinesisk nytår og de Kinesere er alle vegne

og køen til Imigration var mega lang..... det når vi aldrig sagde hun.... det gør vi altså ikke....

og så tænker jeg"" at nu er det...  jeg ikke skal sige...... Så Så...rolig det når vi nok SKAT.....

så køre hun op i det røde felt..... og det er er ikke sjovt

jeg havde jo allerede set i ånden at jeg nok skulle finde en servicevagt og sige vi er sent på den og så kommer der sådan en af de der golfvogne de kører rundt med i lufthavnene og så kører de os

lige ud til "gaten" sådan......  huHej vilde dyr og så når vi det selvfølgelig

Men jeg skal tænke klart nu... skal  jeg.... så jeg fik fat i en med uniform og spurgte om vi ikke kunne komme hurtigere igennem kontrollen.... og hun pegede så bare på den række ved siden af.....

så gik jeg helt frem i køen fordi de andre havde jo set hun havde vist os frem og så stillede mig ved siden af en Kineser og sagde til ham at vi skulle nå et fly om en halv time.....

ME TO.... ME TO sagde han bare....... nå ja..... ok så går vi bag ved dig men foran alle de andre.

Ikke særligt pænt gjort.... men vi kom igennem Imigration rimelig hurtigt.

Imens vi gik beroligede jeg Karen og sagde vi skal nok nå det..... vi skal jo bare hente

vores efterladte kuffert et eller andet sted der hedder "LEFT BAGGAGE" det ved jeg...

og jeg ved også hvor det ligger....

så følg bare efter mig SKAT..... HOVSA.. HVA...SÅ.... SKAT....  det ligger sgu da lige der.....

SO... WHAT IS THE PROBLEM...

Karen giver manden sedlen... men han ryster på hovedet og viser noget med 3 fingre.... øhhh

hvad åbner de først kl 3.00 .... om 2 timer..... eller hvad mener du..... Nåååeee det er.. 3. sal.

det viser sig at vi står på den forkerte etage.... vi står jo i ankomst International

og vi skal op til afgang..... Domestic.... 2 etager oppe men det hedder det samme LEFT BAGGAGE

og nu lyser "STRESS-MODE" rød så vi skynder os op af rulletrapperne i en fart.

Oppe på tredje sal er det bare at hente den kuffert og så komme hen og tjekke ind

og så ud til flyet Gate 54 helt ude i den anden ende sådan er det jo... altid aller længst væk

men vi går rask til der ud ad af.... og da vi har gået lidt.......Ja så kan jeg sgu ikke lade være.......

Jeg siger til Karen.....

SKA-AT...... vi bliver sgu nødt til lige få en lille en inden vi skal flyve igen.....

HA HA HA Okay så....  Nu smiler hun igen....

Da vi kommer derud er der en time til fly afgang... de er ikke en gang startet Bording.

Lidt forsinket.

Og alle dem vi sprang over i køen inde i Imigrationen kom stille og roligt lidt efter lidt

og skulle med det samme fly.... nå ja....men vi kom først.... og vi nåede en LILLE EN.... 2

Jeg havde skrevet sammen med en Svensker der bor hernede, og han hjalp med at få en taxi til at hente os i Phuket lufthavn...... men der en ombygning.... i gang så det er lidt kaotisk,

Og han havde misforstået det og troede at vi kom fra udenrigs fordi vi kom fra Cambodia

men vi kom jo over Bangkok så det var indenrigs, to forskellige terminaler .....

Vi ventede en halv time....... så havde han fundet ud af noget var galt og kom over til indenrigs

og samlede os op. Man kan sgu stole på de Thaier når man har en aftale så har man en aftale.

Efter 1,5 times kørsel i en lækker bil kom vi frem til vores første hotel i Khao Lak

DETTE VAR MORGENMADEN  ! !

Og det var hvad der var at sige om det hotel... nej det var som meget godt  og faktisk også en meget god beliggenhed hvis man tænker på prisen... lige ovre på den anden side af gaden kunne man gå ned til stranden ca 50 m og så var der Coconut restaurant og  bar,

og der var  massage og liggestole hvor man kunne ligge og se solnedgang i tonerne til "Happy Our" som er vores farvorit melodi....

Ta 2 drinks og betal for 1

Og hvis du bare købte noget var solsengen gratis

I mens vi boede her fandt vi på at tage en tur til

SIMILAN  ISLAND som det hedder

det betyder de 9 øer og det var en meget flot tur...

i en stor flot speedbåd

vi stoppede 2 gange så vi kunne snorkle og solbade

efter hvad man nu var til.

Og så stoppede vi også ved den største af øerne for

at spise frokost  Turen var med all inclusive....

altså med snorkeludstyr.... maske-snorkel og finner

og så var der drikkevarer.. morgenmad... frokost og så var der faktisk aftensmad da vi kom i land igen, og selvfølgelig også taxi transport frem og tilbage.

Ja og.. på sådan en tur har der selvfølgelig også sneget sig nogle Kinesere med

HOLD NU KÆFT......

sidste gang vi havde fornøjelse af nogle Kinesere hvor vi skulle sejle var på Sri Lanka.

Vi skulle på hval-Safari og vi havde kun lige fået snuden af skibet ud på åbent hav 30 min.

så var det blevet for meget for nogle af dem..... så måtte vi sgu sejle ind igen

For fanden her står man op kl 4-5 stykker om morgen for at ligge og sejle ud og ind af havnen det er sgu da træls..... i guder de Kinesere de er fandeme specielle

NÅJA vi var da heller ikke mere end lige kommet ud af havnen så begyndte de

at få BRÆKPOSER sendt ned på deres plads

og de lignede faktisk nogen der var ved at dø.

(det var lidt synd)  vi skulle sejle 1 time og 20 min.

Men de kom sig da........ ihvertfald far og søn.... moderen blev ved at være dårlig.