Rani Beach Resort Hotel

Det er ikke det flotteste hotel vi har boet på men det er okay jeg gir den 3 stjerner, det ligger lige uden for den store by Negombo ca. 3 km og som navnet siger….. ligger det jo lige ud til stranden, det er lækkert for det blæser en god vind, vandet er lidt koldt ”for mig” ca. 23-25 gr. poolen er lidt varmere ”tror jeg” har ikke prøvet endnu.

Maden på hotellet er ikke fantastisk, men jævnt godt, det vi har fået har vi da stort set spist op.

Gåtur op ad gaden:

Sri Lanka er den….. pæne del af Indien, har jeg ladet mig fortælle…….. men så vil jeg sgu nødig til Indien, der har jeg også hørt man skider og pisser i vejkanten.

Her ikke særlig rent, og jeg mener ikke sådan europæisk rent…….. med skraldespande o.s.v. men bare lidt orden i skraldet, vi har jo prøvet at rejse både i Cambodja, og Thailand hvor der bestemt heller ikke er rent. Men her  er der BESKIDT….. når vi andre er færdige med at spise der hjemme smider vi vores madrester i en pose og smider den i en skraldespand……………….

Her smider man hele lortet i vejkanten, madrester, lortebleer og hvad ved jeg ….Ja alt.

Nå… men vi gik en tur op af gaden mod Negombo City for finde et supermarked hvor vi kunne købe vand, øl og nogen chips og sådan noget, der var nogle små snuskede butikker hvor man kunne se et kæmpe lag støv på nogen af varerne så dem gik vi bare forbi, tror vi gik 1000 m uden der var noget særligt, så jeg gad ikke mere og vendte om Karen gik lidt modvilligt med. Vi tog en af de lidt snuskede steder og købte vand, de havde ikke øl dem skulle man købe i en speciel Beershop, men den fandt vi da også, lidt mærkeligt……… og der var tremmer for vinduerne…………. hvad fanden sker der……. Tremmer for vinduerne, hvad sælger de ??   Øhh….. øl på flaske……. Og øl på dåse…. Ha ha det er sgu for vildt, det ligner nærmest sådan en gammel Western Bank…         Nå Jaa………. men det er jo rart de passer godt på øllet.

Nå ja men, det er jo ikke helt så galt endda, førstehåndsindtrykket er jo altid skarpt, man er træt og sløv,  men når man så har fået en lille lur og lidt mad, vænnet sig til lugten, menneskerne, hunde/kattene så ser tingene straks lidt anderledes ud…………….. efter en tur her i eftermiddag igennem byen var det meste af skraldet  fjernet bare mærkeligt man ikke bruger affaldsække.

Så oplevelsen var meget bedre, her til eftermiddag,  vi er landet på et hotel som åbenbart er meget brugt til bryllup, og da vi kom i går var der bryllup og sandelig så…. igen i dag, og med en meget flot udsmykning, Karen mener endda der både til middag og nogle nye til aften. Men der er i hvert fald gang i den

Stranden:

Jeg tog min ”ugentlige lange” gåtur, denne gang på stranden. Jeg gik vel en halv time i modvind……. havet er meget urolig med store bølger og stærk blæst, lidt vesterhavsagtigt hvis i forstår, kan også være meget farligt.

Og på min gåtur var det sjovt at se de unge Sri Lankanere have sådan…. stævnemøder midt på dagen, ja de yngste var vel ikke mere end 15-16 år tror jeg, de sad og kissemissede på en lang række i vandkanten, jeg troede ikke man sådan var offentlig med sådan noget men dejligt at se at det ikke er ”forbudt” eller hvad skal man sige ”tabu”, og de så i hvert fald glade ud de unge, så det er jo fint.

Noget andet jeg har opserveret er at der er en del ældre europæiske damer der har deres egen helt personlige ”guide” eller hvad han nu laver……………og jeg har ikke set det omvendt......... jeg mener Sri Lankanske kvinder og europæiske mænd….. man kan sige det er lige omvendt i Thailland der tror jeg det er kvindelige ”guider”……………. det kan selvfølgelig også være at drengene er adopteret, og de er hjemme og se hvor de kommer fra…………..sammen med deres adoptivmor….. meeen…… meeen……. Men det er nok ikke sådan det hænger sammen, tror jeg.

Sådan noget med massage på stranden her er også omvendt....... her er det mænd der tilbyder massage

men jeg har ikke  lyst til at sådan en skal kravle rundt på mig........ fordomme..... og....

Det er bare nogle ting jeg sådan går og bider mærke i …………………

På billedet herover går jeg og snakker med Muhamed No. 1 han fortæller at han har en stor katamaran som han vil sejle mig ud på havet med, så jeg kan fange tun, lyder spændende men det koster 1500 kr.